דף הבית כללי איך בוחרים נעלי צעד ראשון?

איך בוחרים נעלי צעד ראשון?

על ידי אמהות - הכל על הריון ולידה
מוצרי תינוקות

הילד הקטן שלכם התחיל ללכת וזה רגע מרגש. צעדיו של הקטן משתפרים מיום ליום ואתם כבר מגיעים למסקנה הבלתי נמנעת- צריך לקנות נעליים.  השוק כיום מוצף בהצעות עבור נעלי צעד ראשון וגם המחירים המוצעים יכולים להיות גבוהים במיוחד, אספנו עבורכם כמה המלצות חשובות לבחירת נעלי צעד ראשון.

מתי כדאי לקנות נעליים?

מבחינה בריאותית חשוב לדעת שהדרך הטובה ביותר עבור התפתחותה של כף הרגל היא הליכה ללא נעליים.

הנעליים חשובות בכדי להגן על כף הרגל של הילד מזכוכיות, קוצים וכל העלול לפגוע ברגלו של הילד בעודו מסתובב בחוץ.

בבית אין סיבה להסתובב עם נעליים ורצוי להוריד אותן ולתרגל הליכה ברגל יחפה (או עם גרב דקה) בכדי לבנות עמידה יציבה.

לכן כל עוד הילד מסתובב בחוץ רק כשהוא בעגלה, הוא לא נדרש לנעליים, רק כאשר יתחיל הילד ללכת בחוץ בכוחות עצמו- מומלץ ואף רצוי לקנות לו נעלי צעד ראשון.

קחו את הקטן איתכם לקניית הנעליים

לפעמים מרוב התלהבות, קרובי המשפחה הנרגשים מציעים לקנות בעצמם נעליים ללא נוכחות הילד, חשוב לדעת שההמלצה היא לקנות את הנעליים בנוכחות הילד. חשוב למדוד לילד את הנעליים, לתת לו להסתובב בחנות כשהנעליים נעולות לרגליו.

בזמן שהוא הולך עם הנעליים צפו בילד ושאלו את עצמכם: האם ההליכה שלו יציבה? האם הולך בלי ליפול? האם הוא אוהב את הנעליים? האם נראה שזה נוח לו? .  בנוסף, נסו לבצע עם הילד פעולות מוכרות, כשהנעליים לרגליו, ולבחון האם הוא מגיב בצורה האופיינית לו או שמא הנעליים מפריעות לו ומונעות ממנו להגיב בצורה רגילה. ההורים מכירים את ילדם בצורה הטובה ביותר ולכן נוכחות הילד ונוכחותכם חשובה בקניית הנעליים.

מה חשוב לבדוק בנעל?

המעבר מהליכה ברגל יחפה להליכה בנעליים הוא מעבר שיש לבצעו בהדרגה ולכן חשוב לבחור נעל עם סוליה גמישה בכדי שהילד יוכל לנוע בה בקלות. כמו כן, רצוי לבחור נעל בעלת משקל נמוך בכדי שהילד לא ירגיש שהוא 'סוחב' את נעליו.

איך בודקים את התאמתה של רפידת הנעל?

כף רגל שמונחת ברפידת הנעל יכולה לפעמים 'לגלוש' מצידי הסוליה, דבר שלא יהיה נוח עבור הילד (רואים זאת בדרך כלל במדידת סנדלים, אבל כמובן שזה יכול לקרות גם בנעל סגורה) ולכן חשוב לבדוק שהרגל כולה מונחת בתוך רפידת הנעל.

בנוסף, חשוב לבדוק האם יש רווח של אצבע בין אצבעות הרגליים לקצה הנעל, רווח זה חשוב בכדי לאפשר תנועה של אצבעות הרגליים בתוך הנעל.

ולבסוף, בואו נדבר על המחיר.

ב'קניית נעלי צעד ראשון מומלץ לא להתפתות לנעליים יקרות משום שהנעליים הראשונות ישמשו את ילדכם בדרך כלל לתקופה קצרה. כף הרגל של תינוק גדלה כחצי מידה כל שלושה חודשים ולכן אין טעם להשקיע מחיר גבוה, ניתן למצוא נעליים באיכות מעולה ובמחיר סביר.

קניה מהנה!

אולי יעניין אותך גם