דף הבית כללי מה תוספי המזון המומלצים להריון?

מה תוספי המזון המומלצים להריון?

על ידי אמהות - הכל על הריון ולידה
חודשי הריון

המחיר שגובה ההיריון על הגוף הנשי הוא גדול מאוד. העובר זקוק להרבה מאוד דברים, כולל מזון, הזרמת דם ואנרגיות מהשרירים, והקושי הוא גדול מאוד. בדיוק בגלל זה, נשים זקוקות לחיזוקים שונים שיעזרו לגוף שלהם להתמודד עם התינוק שבדרך. יש הרבה מאוד תוספי מזון, תרופות וכדורים שונים שעוזרים לנשים לייצב את הגוף ולחזק אותו, במקביל לחיזוק העובר. הנה כמה תוספי הריון שחשוב מאוד להכיר, ויש לשקול בחיוב (ובעצת רופא) לקחת.

חומצה פולית

אחד הדברים הראשונים שרופאים ממליצים לנשים לקחת זה חומצה פולית. החומצה הפולית יכולה להילקח כבר בשלב מאוד מוקדם של ההיריון וללא קשר לאופי ההיריון, לגיל האישה או למצב העובר. מומלץ לצרוך כ-400 מ"ג של חומצה פולית ביום, ואפילו לעשות זאת לפני הכניסה להריון. ההעדפה היא לצרוך גם מזון שעשיר בחומצה פולית כי היא מפחיתה באופן משמעותי את הסיכוי לעיוותים במערכת העצבית. חומצה זו היא מרכיב חיוני לבניית ה-DNA של העובר. החומצה משפיעה מאוד על התעלה העצבית, שנסגרת כ-4 שבועות לאחר הלידה, ולכן הלקיחה של החומצה בתחילת ההיריון היא קריטית.

יוד

יוד הוא עוד חומר חשוב שכדאי לקחת, במינונים של כ-200 מיקרוגרם ביום, לפחות חודש לפני התכנון להתעבר. היוד חיוני לתפקוד בלוטת התריס, והוא תורם להתפתחות המוח של העובר. יש הרבה מאוד מוצרי מזון שעשירים ביוד, אך שמומלץ לא לצרוך במהלך הלידה, כולל אצות ופירות ים. לכן, חשוב לקבל את היוד הזה דרך מקור חיצוני. מחסור ביוד הוא הסיבה העיקרית להתפתחות קוגניטיבית לקויה אצל ילדים, וגם מערכת העצבים עלולה לסבול מהנושא. לכן, כבר כאשר מתחילים לספור חודשי הריון חשוב מאוד לקחת את התוספים הרלוונטיים כמו חומצה פולית ויוד.

ויטמין D

ויטמין D הוא תוסף שחשוב מאוד לקחת לאורך כל חודשי ההיריון. הוויטמין הוא חשוב מאוד בנושא של ספיגת הסיגן במעיים, והוא כן מווסת את ריכוז הסידן להבטחת רמת מינרלים רצויה בעצמות. הוא קריטי לגדילה של העצם ומבטיח את העמידות שלה, ובנוסף, הוא מונע שברים ועקמומיות אצל העובר. לוויטמין D יש תפקיד חשוב גם במערכת החיסון, בהתפתחות השרירים, בהפחתת זיהומים וכן ביצירת מטבוליזם בריא.

תוסף ברזל

תוסף ברזל הוא גם כן חשוב מאוד עבור נשים בהריון. הברזל נמצא לרוב בבשרים ובחלק מהמזון העשיר בצומח. עם זאת, לא כל הנשים מסוגלות לאכול הרבה בשר, או רוצות להתמודד עם מאכלים עשירים במהלך ההיריון. האישה זקוקה לברזל נוסף במהלך ההיריון בשל העלייה בנפח הדם וכדי לספק את צרכי העובר. מחסור בברזל עלול לגרום לאנמיה, עייפות מוגברת וחולשה, כאבי ראש מתגברים, קשיי נשימה והאצה בדופק. המטרה של כל אישה היא לקבל תינוק בריא, והתוספים הללו, שהן לרוב מכניסים אלמנטים טבעיים לגוף, עושים עבודה חשובה מאוד בנושא.

אולי יעניין אותך גם