דף הבית כללי 5 דברים שכדאי לך לעשות לפני ההיריון ובמהלך ההיריון

5 דברים שכדאי לך לעשות לפני ההיריון ובמהלך ההיריון

על ידי אמהות - הכל על הריון ולידה
מחשבון הריון

אם את מתכננת להיכנס להריון ממש בקרוב או אם נכנסת ממש עכשיו להריון, חשוב מאוד שתדעי שישנם לא מעט דברים שכדאי שתעשי טרם נכנסת להריון וגם שכבר נכנסת להריון. חשוב שתערכי בצורה טובה ביותר לפני ההיריון ולקראת הלידה.

מה כדאי שתעשי לפני הריון ובמהלך הריון?

כאמור, בין אם את מתכננת להיכנס להריון ובין אם כבר נכנסת להריון אין דבר מרגש מזה. יחד עם זאת, חשוב מאוד שתזכרי שמדובר על תקופה שדורשת ממך לא מעט מבחינת שמירה על הבריאות שלך ושל העובר, מעקב, בדיקות ועוד. הנה כמה דברים שחשוב שתעשי:

  1. ראשית כל, אם החלטת שהגיע הזמן לנסות להיכנס להריון, זה הזמן שלך להתחיל ליטול חומצה פולית. את החומצה הפולית יש ליטול 3 חודשים טרם נכנסת להריון וכן להמשיך ליטול אותה כאשר נכנסת להריון שכן, על פי המחקרים נטילת חומצה פולית באופן קבוע עוד טרם הכניסה להריון מסייעת במניעת מומים מבניים בעובר. לכן, 3 חודשים טרם את מתחילה בניסיונות, זה הזמן ליטול חומצה פולית
  2. חשוב מאוד שתעשי את כל טיפולי השיניים שאת זקוקה להם עוד טרם את נכנסת להריון. בתקופת ההיריון נמנעים עד כמה שניתן מטיפולי שיניים ובכדי שלא תגיעי למצב שבו את סובלת מכאבי שיניים, כדאי מאוד שתטפלי בשיניים עוד טרם את נכנסת להריון
  3. טרם את נכנסת להריון, כדאי שתפקידי על שגרת כושר גופני ועל תזונה בריאה וזאת בכדי שגופך יתכונן בצורה הטובה ביותר לשינויים שתקופת ההיריון מביאה עימה וכן, בכדי שתעברי הריון בריא וטוב.
  4. כאשר נכנסת להריון, זה הזמן שלך לבדוק באמצעות מחשבון הריון המצוי ברשת מהו תאריך הלידה המשוער שלך, בהתאם להזנת תאריך הווסת האחרונה שקיבלת. ישנם מחשבונים שמציגים את שבוע ההיריון שבו את מצויה ובהתאם לכך, את הבדיקות שעליך לבצע בכל שבוע, את מה שעובר על העובר שלך מבחינת ההתפתחות שלו בשבוע המדובר ומה עובר עליך מבחינה גופנית. בהתאם למידע שתקבלי, עליך לקבוע את הבדיקות הרלוונטיות בהתאם לשבוע ההיריון שאת מצויה בו, לבחור את הרופא שיבצע לך מעקב הריון שגרתי ועוד.
  5. חשוב מאוד שתמצאי קורס הכנה ללידה מצוין. קורס מעין זה יעניק לך את כל המידע והכלים אודות הלידה, ההתמודדות שלך במהלך הלידה, השלבים השונים שבלידה ועוד. ידע הוא כח וחשוב מאוד שתגיעי כמה שיותר מוכנה לתהליך הלידה שלך. כמובן שחשוב וכדאי לברר היטב איזה קורס ידוע כמומלץ. 

תקופת טרום ההיריון והריון עצמו הן ללא ספק תקופות מרגשות מאין כמותן. יחד עם זאת, עליך להיערך לתקופות הללו בצורה הטובה ביותר, על מנת שההיריון שלך יעבור בקלות ובבריאות ועל מנת שתעברי את הלידה בצורה הטובה ביותר.

אולי יעניין אותך גם