דף הבית כללי מה נחשב משקל הריון תקין

מה נחשב משקל הריון תקין

על ידי אמהות - הכל על הריון ולידה
מחשבון עליה במשקל בהריון

נושא עלייה במשקל בזמן ההריון הוא רגיש במיוחד ובדרך כלל לא יזכירו לך אותו אלא אנשים ממש קרובים. מחשבון עליה במשקל בהריון שאפשר למצוא בקלות מלמד אותך על העלייה במשקל בהריון וכיצד היא צריכה להיות מחושבת, מבלי לאבד את המעקב אחר מצבך ואחר המשקל התקין של העובר והתוספת של מי שפיר והגדילה של הרחם. יש פרמטרים ברורים כיצד מחשבים זאת ולא צריך לנחש, כך שאת יכולה להזין את הנתונים ולדעת לפי זה כמה את שוקלת בגלל ההריון וכמה מתוך בחירה שלך. חשוב לומר כבר בהתחלה שכל הריון מתפתח לפי מצב האישה ולפי נתוניה הטבעיים ורק הרופא יכול לקבוע האם היא עולה בטווח הנורמלי בהתאם לנתונים שלה.

למה בכל זאת חשוב לדבר על עלייה במשקל, גם כשלא רוצים להיות שיפוטיים?

המשקל נחשב לגורם שמבהיל נשים שחוששות לעלות במשקל ולהתקשות להוריד אותו לאחר מכן, אבל לא תמיד קל לשמור על משקל כזה בזמן ההריון הן בגלל הנתונים הטבעיים של כל אחת והדרך שבה היא מגיבה להריון והן משום שיש בכל זאת רצון לפצות קצת בפינוקים טעימים על התקופה המלחיצה. מחשבון עליה במשקל בהריון יעזור לך לחשב אם הגזמת ואם כדאי לרסן את האכילה ולהוסיף פעילות גופנית מומלצת למצבך. לא נהוג להלחיץ עוד יותר נשים בהריון ולהפחיד אותן אבל רצוי לדבר על זה בכל זאת, משום שלא מדובר בבעיה אסתטית אלא יותר בריאותית. משקל יתר עודף שעולה במהירות קשה להוריד אחר כך אם אין לך הרגלי אכילה נכונה ואם יש לך נטייה להשמין, בעבר או במשפחה. גם אם מנסים לא להיות שיפוטיים עדיין חובה לומר שזה פשוט נראה כמו הזדמנות לאבד שליטה וזה לא רצוי ולו רק בגלל שיקולי הבריאות. למרות העלייה במשקל הגוף בגלל ההריון עצמו, אפשר בהחלט לדעת כמה מתוך זה שייך להריון וכמה שייך לגוף שלך, שפשוט השמין בגלל אכילת יתר ולא ירד בקלות ללא תכנית הרזיה.

מחשבון עליה במשקל בהריון – מה חשוב להזין לתוכו?

חשוב להזין נתונים של גובה, משקל נוכחי וגיל, וכמובן החוד שוכך תדעי בדיוק כיצד מתפתח ההריון וכמה את עולה במשקל. מהכיוון השני, קיימת אפשרות שלא תעלי במשקל מספיק רק מהחשש של השמנת יתר שלא תוכלי להוריד אחר כך ואת לא רוצה לפגוע בגזרה. זה יכול להוביל מצדו לבעיות התפתחות של העובר וגם לפגיעה בבריאות שלך משום שיכול להיות שאת לא אוכלת מספיק קלוריות ואת אבות המזון החיוניים לך ולהתפתחות של העובר. אסור לתת לפחדים של השמנה בחברה המערבית להשפיע על בריאותך לרעה, ויש לדעת שהעלייה סבירה ובריאה במשקל יכולה לנוע בממוצע שבין 7 קילו לבין 15 קילו, תלוי בגובה, משקל, חודש ההריון וכמובן מבנה הגוף. אם יש בעיות בראיות מיוחדות שגורמות לתוספת נוזלים כמו בצקת או כאשר צריכים לשכב בשמירת הריון, זה כמובן משפיע על המשקל ועל האפשרות לשמור על עלייה תקינה, אבל אינו צריך להשפיע עלייך לרעה. חשוב יותר לעבור את ההריון בצורה בריאה ותמיד אפשר לבדוק את עצמך על ידי מחשבון עליה במשקל בהריון כדי להיות במעקב.

איך מחשבים את משקל ההריון התקין שהעלית?

אם את מזינה נתונים כדי לדעת משקל באמצעות מחשבון עליה במשקל בהריון, חשוב לדעת שחלוקת המשקל מתחלקת כך:

התינוק ישקול כשלושה-שלושה קילו וחצי.

השליה תשקול בסביבות 600 גרם.

מי השפיר יוסיפו בערך קילו.

הרחם יוסיף קילו נוסף.

התנפחות השדיים וההתמלאות שלהם יוסיפו עד חצי קילו.

תוספת הדם לפחות קילו אחד.

נוזלים שמצטברים בגוף קילו נוסף.

שומן שנאגר בגופך על מנת לתחזק בסביבות שלושה קילו.

כך שהסך הכל נע בין 12-13 קילו, כשיכול להיות מעט יותר או פחות בהתאם לנתונייך. עם זאת, זה לא מתאים לכל אישה ולא לוקח בחשבון את הנתונים הטבעיים שיכולים להיות שונים לגמרי. אל תשכחי שיש גם תורשה משפחתית ואם לאמך היה משקל שונה ונורמלי שירד גם הוא, את אולי מושפעת מכך גם את.

קצב עלייה במשקל

מחשבון עליה במשקל בהריון יכול לעזור לך גם לעקוב אחר העלייה במשקל בכל חודש ולפי זה לדעת אם את עולה במשקל בצורה תקינה ובקצב הנכון. יש לזכור שקצב העלייה מתמתן עם החודשים ומתחלק למעשה לשניים, מחצית בחצי השנה הראשונה ועוד מחצית בשלושת החודשים האחרונים של ההריון. כך תוכלו לדעת אם קצב העליה שלך סביר ועומד בסטנדרטים הבריאותיים. נהוג לדבר בהקשר זה על טווח נורמלי כך שברור שעלייה של יותר קילוגרמים היא לא בטווח הנורמלי. עם זאת, יש לברר מהן הסיבות לכך והאם אצל זה נובע ממצב תורשתי של עלייה מרובה בהריון או שאת נמצאת במצב רפואי מסוים שגורם לכך ולכן נדרש בירור אצל רופא הנשים שלך. בכל מקרה כדי להיות במעקב ולהיבדק בקביעות, במיוחד אם העלייה במשקל, או להפך – עלייה מעטה מדי במשקל, לא נובעות מכך שיש בעיה בהתפתחות ההריון.

אולי יעניין אותך גם