הילדים לא ישנים

שאלות ותשובות בנושא הרגלי שינה בגיל הרך.
ליאת
הודעות:3
הצטרף:25 אוקטובר 2011, 20:33
יצירת קשר:
הילדים לא ישנים

הודעהעל ידי ליאת » 08 יולי 2013, 16:38

הי שרון
אני אמא ליובלי בו שנתיים וליה בת חמישה חודשים. בחודש האחרון יובלי מתעורר כל בוקר בשעה חמש לפנות בוקר ולא מוכן לחזור לישון (מבחינתו התחיל היום). ליה המתוקה מתעוררת כל חצי שעה במהלך הלילה ונרדמת רק על הידיים.
כמו שאת בטח מבינה אנחנו לא ממש ישנים בתקופה האחרונה.
נשמח לעצה ממך,
ליאת

שרון רייטמן
הודעות:17
הצטרף:28 יוני 2013, 19:35
יצירת קשר:

Re: הילדים לא ישנים

הודעהעל ידי שרון רייטמן » 09 יולי 2013, 15:30

היי ליאת ,

דבר ראשון תודה רבה על השאלה הראשונה בפורום החדש :) ושאלת 2 שאלות מאוד חשובות שאני בטוחה שהורים רבים נתקלים בהם - יקיצות מוקדמות והרדמות על הידיים.

לגבי יובל ויקיצות המוקדמות - מדובר בשעון פיזיולוגי שיש לנו השפעה עליו (עד גבול מסויים כמובן), לרוב אני אמליץ להורים להתחיל את היום בשעה 5:30 ולא לפני (וגם זה תלוי בגילו של הילד וכמה שעות הוא ישן סה"כ).
כרגע אני מניחה שהוא התעורר כמה פעמים ה-5 בבוקר וניסיתם להחזיר אותו לישון ובסוף ויתרתם והתוצאה היא שהוא קצת מבולבל לגבי מתי זה בוקר. הפתרון הוא לגשת אליו כאשר הוא קם ולהחזיר אותו לישון, ללא ויתורים. אני מניחה שהיא יבכה ולכן חשוב שתהיו לידו כאשר הוא בוכה אך כאשר הוא נרגע תצאו מהחדר. לאחר שיחווה כמה הרדמויות כאלו הוא יפסיק לקום מוקדם כל כך.
נקודה נוספת למחשבה והיא רלוונטית גם לביתך הקטנה, ליה, אם יובל אינו יודע להירדם לבד ונעזר בכם בכדי להירדם בתחילת הלילה, ליטופים, מגע, אוכל או כל דבר אחר חשוב לציין כי זה מה שגורם ליקיצות המוקדמות ולכן חשוב לטפל גם בזה ולא רק ביקיצות המוקדמות.

לגבי ליה - כרגע ליה אינה יודעת לקשר את המיטה לשינה וצריך ללמד אותה להרדם במיטה. רק אם מלאו לה 5 חודשים היא יכולה לישון לילה שלם מבחינה פיזיולוגית. שני טיפים חשובים לפתרון הבעיה -
1. טקס לילה - אם עד היום אין טקס לילה זה הזמן להתחיל, זה יעזור לליה לדעת מתי הגיע הזמן לישון.
2. לאחר טקס הלילה, להניח במיטה ערה וכמובן שאם היא בוכה להרים ולהרגיע אותה ואז להחזיר. לאחר שאת רואה שהיא נרדמת במיטה כל כמה ימים תתרחקי מהמיטה עד ליציאה מלאה מהחדר. זה תהליך שלוקח 8 שבועות אז המון סבלנות.
בכל מקרה אף פעם לא להשאיר תינוק או ילד בוכה במיטה ללא מענה.

מקווה שעזרתי!

ליאת
הודעות:3
הצטרף:25 אוקטובר 2011, 20:33
יצירת קשר:

Re: הילדים לא ישנים

הודעהעל ידי ליאת » 14 יולי 2013, 16:22

עזרת מאוד תודה
ובהצלחה עם הפורום החדש :)


חזור אל “פורום ייעוץ שינה מלידה ועד 5 שנים”



cron